MutuaTerrassa

En marxa el IV Concurs del Conte de Sant Jordi MútuaTerrassa!

Des de l'any 2010, MútuaTerrassa edita un conte l'objectiu del qual és promoure l'adopció d'hàbits saludables per part dels infants. Amb la voluntat de fer partícips d'aquest projecte educatiu a tots els professionals, l'entitat ha posat en marxa novament el concurs del conte de Sant Jordi i, fruit de la bona acollida, enguany arriba la quarta edició.

Es tracta d'un concurs promogut pel Comitè Mútua i Societat i la Direcció Corporativa de Comunicació i servirà per escollir el relat que s'editarà en el marc de la festivitat de Sant Jordi. Tal i com s'estableix a les bases reguladores, la temàtica d'enguany és "la recerca científica: despertem la ciruisitat dels infants per investigar".

En aquest sentit, la història haurà de versar sobre la importància de la recerca científica amb l'objectiu d'obtenir més benestar per a la societat. Educar des de la perspectiva de la investigació científica és important perquè genera una major capacitat analítica i reflexiva, promou la comprensió bàsica del món i estimula la formació de persones flexibles capaces d'adaptar-se a canvis complexos.

A més els capacita per ser més autònoms i estimula l'interès pel coneixement alhora que promou el sentit de la responsabilitat formant una consciència de la seva responsabilitat i compromís amb la societat. El conte de Sant Jordi d'enguany ha de despertar la curiositat dels infants per la recerca científica, per explorar, per aprendre, fer-se preguntes i conèixer els beneficis que aporta a la societat i més en aquests moments de pandèmia de Covid-19 en què la investigació esdevé primordial per superar la situació. A partir d'aquesta premissa, el desenvolupament de la història és completament lliure segons la vostra creativitat.

El relat ha d'estar dirigit a infants d'entre 5 i 9 anys i ha de tenir una extensió d'entre 450 i 550 paraules. Es podrà presentar fins el 7 de març i caldrà enviar-lo en format PDF al correu comunicacio@mutuaterrassa.cat amb el pseudònim de l'autor, la professió, e centre de treball de MútuaTerrassa així com un telèfon de contacte i una direcció de correu electrònic. Un jurat integrat per representants de MútuaTerrassa i una persona externa  -mestra de primària i pedagoga- s'encarregarà de triar l'obra guanyadora.

El premi consistirà en l'edició, il·lustració i publicació del conte per part d'una editorial professional i en la distribució del mateix entre els serveis de pediatria dels Centres d'Atenció Primària, Consultes Externes, Àptima Centre Clínic i altres emplaçaments de l'entitat. A més també es regalarà una experiència de Wonderbox. El lliurament de premis es realitzarà durant l'acte de celebració de Sant Jordi.

Tal i com ja s'ha apuntat, la iniciativa persegueix el foment de la lectura i dels hàbits saludables entre els més petits, la promoció del coneixement d'aspectes relacionats amb la salut entre els infants i -de manera transversal- la implicació dels professionals de l'entitat per tal que el conte esdevingui una eina per millorar la conscienciació dels més petits envers la salut.

En el següent enllaç podeu trobar les bases reguladores del concurs.