MutuaTerrassa Fundació Recerca Fundaciorecerca Serveis Laboratori De Recerca

Inici > Serveis > Laboratori de Recerca

(Presentació)   |   Les persones   |   Com arribar   |   Instal.lacions   |   Àrees

El laboratori de recerca neix de l'esforç comú de les persones implicades en projectes de recerca bàsica i clínica dins l'hospital. Fins al 2005, el treball experimental de laboratori s'havia dut a terme integrant una investigació fonamentalment clínica, dins la rutina clínica del laboratori assistencial, o bé derivant les mostres a laboratoris externs. En els darrers 10 anys s'ha produït un increment significatiu en la producció científica que ha comportat la necessitat de crear un laboratori de recerca. Aquest nou laboratori ha de ser el lloc on poder desenvolupar totes les tècniques de recerca bàsica que requereixen alguns projectes concedits a equips investigadors del nostre centre.

El Laboratori

Durant l'any 2005, la Fundació per a la Recerca i diferents grups de recerca (Anatomia Patològica, Cirurgia, Digestiu, Malalties Infeccioses i VIH/SIDA) van demanar conjuntament una beca d’infraestructures al Ministeri de Sanitat i Consum, per dotar el laboratori de recerca de l'equipament necessari per realitzar tècniques de biologia molecular i cromatografia líquida d'alta resolució (HPLC), sol·licitud que va ser concedida l'any 2005 (Ayuda de Infraestructuras Científicas del Sistema Nacional de Salud IF 053703).
El laboratori ha continuat creixent gràcies a l’esforç dels diferents grups que gràcies a beques i ajuts han anat incorporant nova infraestructura, serveis i personal