MutuaTerrassa Fundació Recerca Fundaciorecerca Ajuts

Inici > Ajuts > Projectes

(Projectes)   |   Beca FMT

L'objectiu fonamental dels ajuts a projectes de recerca és promoure la investigació de qualitat i donar a conèixer entre els nostres investigadors las principals fonts de financiació disponibles.

III BECA DE RECERCA FMT POST-RESIDÈNCIA 2018

L’ objectiu d’aquesta convocatòria es la incorporació d’un professional que hagi superat la Formació Sanitària Especialitzada (FSE) de qualsevol àmbit de formació (MIR, BIR, FIR, EIR) durant l’any 2018 a la Fundació Assistencial MútuaTerrassa per desenvolupar, un projecte que li permeti realitzar la seva Tesi Doctoral.

Adjuntem al final d'aquesta pàgina documents de Bases, Model de sol·licitud i CV, requerits per aquesta convocatòria.

Data límit d’enviament de documents a la FMT: 30 d'abril de 2018

PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN EN SALUD.INSTITUTO DE SALUD CARLOS III.

El "Instituto de Salud Carlos III", amb data 9 de desembre publica la resolució definitiva de concessió de subvencions per als" Proyectos de Investigación en Salud ", dintre de "la Acción Estratégica en Salud" regulada per Resolució del ISCIII a 10 de junio de 2014.

Els projectes presentats a la nostra Institució que han estat atorgats amb finançament durant els propers tres anys son:

Títol del projecte: Mejora en el diagnóstico de la neumonía neumocócica mediante la determinación de la carga bacteriana con rtPCR cuantitativa del gen lytA de S. pneumoniae en sangre.
Investigadora Principal: Dra. Esther Calbo Sebastián
Total concedit: 42.955,00€

Títol del projecte: Presión arterial central de 24 horas.Ritmos circadianos y daño orgánico
Investigador Principal: Dr. Alex de la Sierra Iserte
Total concedit: 87.725,00€

LA MARATÓ

La Fundació La Marató de TV3 ha fet públic els 42 projectes d'investigació sobre el càncer que rebran els més de 12   milions d'euros que es van recaptar a l'edició de 2012.

Un dels projectes premiats es portarà a terme a L'Hospital Universitari MutuaTerrassa. La cerimònia de lliurament dels premis a la Investigació Fundació la Marató TV3 va tenir lloc el passat dia 12 de novembre al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

El Dr. Fernando Fernández Bañares, metge adjunt del servei de Digestologia del HUMT ha estat guardonat amb l'ajut econòmic solicitat per dur a terme el projecte titulat: "Prediction of advanced colonic neoplasm in symptomatic patients by an immunochemical feacal test for occult blood and a patient  consultation questionnaire and scoring system: a prospective multicentre study" del que és coordinador i Investigador Principal.

DIALCAT: La Diabetis com accelerador de deteriorament cognitiu i malaltia d'Alzheimer

El projecte DIALCAT: 'La Diabetis com accelerador de deteriorament cognitiu i malaltia d'Alzheimer:abordatge integral i adherència al tractament', planteja un abordatge integral que involucra a tots els actors relacionats (clínics, cuidadors, pacients i farmacèutics) i té com objectiu final retardar al màxim l'aparició de la malaltia d'Alzheimer, amb el retorn social i econòmic que això comporta pel sistema sanitari. El projecte està finançat dins de la comunitat RISC3CAT de 'Tecnologies en salut' i a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea.

Dins d'aquest projecte, la Fundació Recerca i Docència Mútua Terrassa hi participa en la fase d'identificació dels factors de risc clínics amb l'objectiu principal d'avaluar els determinants clínics que podrien ser útils per a la identificació de pacients amb diabetis mellitus tipus II (DM2) amb risc de desenvolupar una demència tipus d'Alzheimer així com en el programa pilot d’intervenció, on l’objectiu és avaluar si la millora del control metabòlic i de la hipertensió arterial promovent tant l’adherència al tractament com la comunicació entre pacients i equip mèdic pot prevenir o retardar el procés del deteriorament cognitiu i la conversió a MA en pacient diabetis amb MCI.

Arxius

Darrera actualització: 11/04/2018